Running home

20.02.2017

"Running home, just to fall asleep
I guess that shutting down is now my favorite treat"


Mandag morgen, jeg burde ha sovet i noen timer, men siden jeg ble tenåring har jeg alltid elsket å sitte oppe om natten, det er da jeg er kreativ. Voksne smarte mennesker sier det er en greie som sitter igjen fra ungdoms tiden, men mamma er sånn hun også. Psykologen sier jeg ikke klarer å tilpasse meg voksenlivet, denne kan jeg kanskje tro på men jeg er 23, jeg ser mennesker like gamle som meg og eldre ha det akkurat som meg. Likevel så sitter jeg her alene i sofaen min, 01:22, jeg drikker en kopp te og skriver for å få ut angsten min, jeg er 23, om 1 år og to måneder går kontrakten min her ut, jeg må finne en ny plass, jeg vil ikke bo i kollektiv, men jeg har nesten ikke noen sparepenger, jeg har en jobb men jeg tjener ikke all verden,bare akkurat så jeg klarer meg. Jeg vet jeg må spare, og jeg tenker ut hvordan jeg skal klare å spare masse på et år, det føles så lenge til men samtidig så kort tid. Jeg skulle ønske at kreativiteten min kom ut, at jeg fikk ut alt, at jeg klarte å lære meg å spille ukulele og synge samtidig, at jeg tørr å filme det og legge det ut og se hva som skjer og hva folk sier. Jeg vet jeg må jobbe hardt og at jeg da vil få det til, men hvordan klarer jeg det når det føles tryggest å sitte skjult hjemme og ikke engang kontakte foreldrene mine bare for å si hei. Jeg har en psykolog å gå til, jeg har gått der i 3 år uten noe særlig fremskritt egentlig, hvorfor? spør folk, vel fordi.. jeg åpner meg ikke, for noen. Jeg åpner meg ikke til de nærmeste om noe av det som foregår inni hodet mitt. Jeg har så lyst og jeg ønsker å åpne meg slik at jeg kan slutte å overtenke alt som skjer i hele livet mitt for kanskje vil det gjøre livet mitt lettere?

For noen uker siden oppdaget jeg yotuberen Dodie, eller doddleoddle/doddlevloggle som hun kaller seg. Hun spiller ukulele, har en nydelig stemme og er så utrolig søt. Idag fant jeg EP-en hennes på spotify og itunes, hør den, spesielt "Sick of losing soulmates". Uansett, hun snakker ofte om angst, depresjon, sex, legning og alt og jeg bare elsker henne. Hun motiverer meg også til å begynne å skrive mere om hvordan jeg har det. Jeg vil prøve å finne en måte å få skrevet alt jeg føler for på bloggen, jeg må bare tørre det og få satt ord på alt, det er så mye, det er vanskelig, det er vondt men jeg vil.
 


Comments

Popular Posts