Helse og velvære.

Jeg er utdannet hudpleier, noe som da vil si at jeg er kjempe glad i alt som kan gjøre huden min bedre, og helsen min forsåvidt for den er ikke så særlig bra til tider. Jeg er forferdelig dårlig på å spise frukt og grønt til tross for at jeg elsker frukt og grønt, jeg er også utrolig dårlig på å drikke vann, men jeg prøver å skjerpe meg på disse tingene da. Det påvirker jo både innsiden av kroppen og utsiden av kroppen når jeg er så dårlig med å ta vare  på meg selv. Jeg blir slapp, grinete, sover dårlig, huden får utbrudd og det vises veldig godt hvor sliten jeg er da, og sånt hater jeg for er det noe jeg elsker så er det å se sunn ut! frisk og rask!

Så da blir det et lite innlegg med hudpleie produkter og diverse som jeg bruker for å føle meg bedre.

Starter med viatminene først da. Disse tar jeg nå fordi de siste ukene har jeg følt meg helt elendig og energi nivået har vært på bånn og uansett hvor mye jeg sover så er jeg utslitt. B12 ble jeg anbefalt av søsteren min som bruker dem selv, biovit multivitaminer kjøpte jeg fordi jeg ikke takler smaken av tran mens denne er kjempe god. 

Dårlig bilde men dere ser sikkert glasset som står ved mobilen, i den har jeg en kokos og blåbær smoothie med honning, alle vet jo hvor bra honning og blåbær er for kroppen.

Du trenger
* 100G blåbær
*2,3DL kokos drikk, Alpro eller Gogreen
*2 Spiseskje honning

Kjør alt i en blender og nyt <3

Så litt hudpleie, denne fikk jeg ifra Coverbrands idag faktisk, kjøpte den etter en anbefaling fra bloggen til Sophie Elise, hun har samme type hudproblemer som meg bare verre så ble ivrig på å teste ut denne, jeg sitter faktisk med denne på akkurat nå og la meg bare si, lukten er helt fantastisk. Smart som jeg er så leste jeg ikke hele bruksanvisningen først så det ble litt panikk da huden begynte å svi skikkelig da jeg smurte den på men det er visst sånn det skal funke, nå går det jo bra uansett.

Dark Angels: Ansiktsrens med kull,før du bruker denne må du rense ansiktet med såpe eller en annen rens og sørge for at all sminke, kremer osv er bort for ellers vil denne rensen bli sittende fast i ansiktet ditt, det skjedde meg engang rett før jeg skulle på jobb, jeg måtte skrubbe og skrubbe og endte opp med å jobbe med et rødt hovent ansikt. Den har små sukkerkorn i seg som også peeler huden din på en mild måte når du bruker den, rensen er for folk som sliter med acne og hudormer, jeg er helt frelst og den er blitt favoritten min.

Don't look at me, fresh face mask: Blå skrubbe maske med ris! Denne er så herlig, den har en mint aktig farge som gjør meg så glad når jeg bruker den, den er mild, kjølig(den skal oppbevares i kjøleskap) som da gjør den behagelig på huden. Riskornene gir en mild peeling. For acne hud.

Carbonated bubble clay mask: Denne har vel alle hørt om nå? Jeg var veldig interessert i å prøve den men kjøpte den faktisk med et uhell, jeg har ikke lest meg opp på hvordan den fungerer og hva den faktisk gjør, men den funker ikke allefall bra på min hud! Kan ikke huske sist huden min var så fin som den er nå etter at jeg begynte med alle disse produktene. Den kitter også blir ansiktet like fluffy som en saus, det er så gøy!

Jeg suger på å bruke ansiktskremer da jeg føler at ingen klarer å gjøre jobben sin ordentlig siden jeg har fet hud, så søsteren min ga meg denne i julegave, et anti aging face serum fra elini og chris som er den nye hudpleie serien til Nikita og omg denne er fantastisk, man kan bruke den alene eller med kremer, jeg bruker den foreløpig alene men tenker å prøve ut kremer i fra lush etterhvert.


Hår!


 Jeg jobber for tiden med å spare håret mitt slik at jeg kan se hvor langt det er mulig for meg å få håret, kan ikke huske å ha hatt det lengre enn til brystene så vil bli artig å se om jeg får håret lengre. Jeg har i tillegg oransj/rødt hår og det krever jo påfyll av farge en gang i måneden, jeg har tynt hår så fargen går lett ut til meg, eller så er det bare jeg som blir så vant til fargen at jeg blir "blind".
Så for å ta vare på håret mitt da så bruker jeg joico K pak intense treatment, denne er så fantastisk og lukter himmelsk, Den bruker jeg en gang i uken. 
Så bruker jeg også Nioxin, den fikk jeg i julegave av søsteren min fordi jeg har så tørre tupper i håret, denne bruker jeg 1-2 ganger i uken, bare masserer det inn i håret mens jeg står i dusjen og lar den virke i 3-5 minutter. 

For farging bruker jeg nå Arctic fox, denne regner jeg med alle har hørt om. Jeg tror egentlig jeg har kjøpt feil farge for sist jeg brukte denne så ble håret mitt en ganske så rød farge som jeg ble misfornøyd med men som alle andre syntes var fin, så tenker heller jeg lar den være i litt kortere tid neste gang jeg bruker den. Denne bruker jeg alene også blander jeg den også inn i hårkurene mine slik at jeg får freshet opp fargen litt samtidig som jeg kurer, genialt. 


Så i tillegg til alt dette da så er det jo viktig med et sunt kosholt, jeg er kjempe glad i å spise grønnsaker med dip og spiser det gjerne så ofte som jeg får til, og jeg prøver å ha spinat med alt jeg spiser også. Har du noen tips du vil dele gjerne skriv noen i kommentarfeltet.


Comments

Popular Posts