Året som gikk.

30 Desember 2016.

En dag til igjen av året 2016 og jeg kan ikke vente til dette året er over, samtidig som jeg gruer meg så utrolig mye til det nye året starter. Det blir et tøft år hvor jeg skal forsøke å bli gjeldsfri samtidig som jeg skal prøve å spare så mye som mulig, hvordan jeg skal få det til vet jeg ikke. 

Idag har jeg fri fra jobb, akkurat nå er klokken 00:41 så jeg skal legge meg om ikke så lenge, og når jeg våkner igjen skal jeg og T ta oss en tur på city lade for å kjøpe et antrekk til han for nyttårsaften og en softis til meg(tradisjon hele livet:alltid kjøpe en softis på city lade). Jeg håper på at denne dagen blir en bra da, for en dårlig dag til er det siste jeg trenger. 2016 har vært en stor påkjenning på psyken min, spiseforstyrrelsene mine tok av og jeg gikk fra 65kg til 55 kg på få måneder, immunforsvaret ble svekket, jeg frøs hele tiden, men likevel klarte jeg å jobbe hardt og ha det delvis bra. Så gikk jeg opp igjen til 60 kg og har nå holdt meg "stabil" der. Spiseforstyrrelsene mine begynner å bli et faktum hos de nærmeste av vennene mine nå og det er godt å endelig ha noen som vet om det og som støtter meg istedet for å kjefte på meg for problemene. Jeg har venner som har hatt det tøffeste året, T er nok en av de som har hatt det tøffest og opplevd ting som ingen unner noen å oppleve, men alt dette har gjort oss alle sterkere og visere. Men hvem har vel ikke 2016 vært et tøft år for egentlig?

Noe av det som gjorde meg lykkelig i 2016 da var:

- Jeg fikk meg min aller første faste jobb! Hos Dromedar i tillegg som er en av de største kaffebarene i Trondheim! og jeg elsker jobben min der (kroppen er ikke så fornøyd med kaffemigrenen som kommer av det men det er verdt det)

-  Jeg ble snillere mot meg selv og lærte meg å innse at uansett hva som skjer, så vil det alltid ordne seg til slutt, som faktisk roet ned panikkanfallene mine.

- Jeg sydde mitt aller første skjørt (som desverre er for smått til meg nå da, men går sikkert ned igjen) og det ble meget vellykket!

- Jeg ønsket meg syboken til Tilly Buttons i julegave og endte opp med å få både den og en symaskin! (Ja, skjørtet mitt sydde jeg for hånd og det tok meg til sammen 15 timer og masse sår)

- Bestevenninnen min Ida kom på besøk til Norge, da hadde vi ikke møttes på 1,5 år, vi fikk ikke møtt hverandre så mye som vi ønsket men det var kjempe koselig de gangene vi fikk vært sammen <3 (dessverre ikke tatt noen bilder sammen tho...)

 Dette er ene kafeen til Dromedar og ligger på øvre bakklandet, jeg fikk gleden av å jobbe kveldsvakt her en gang og det var det koseligste jeg har opplevd! Det er jo et kjempe gammelt bitte lite hus, skulle ønske jeg kunne bo der. 



Jeg dro på julegave shopping og kjøpte denne til meg selv fordi den var så liten at jeg ikke kunne la være. Fairytale cupcakes skal endre konsept etter nyttår nå så håper denne lille duppeditten vil motivere meg til å bake flere cupcakes neste år. 

 Jeg bor i trøndelag, som vil si at været ikke alltid vil være sånn som vi vil ha det, så i år prøvde jeg å være så flink som mulig på å ta vinterbilder når jeg endelig hadde muligheten. 

Bakklandet. 

Prøvde klær på H&M ville kjøpe, men innså at nå som jeg har oppdaget gleden ved å sy klær selv er det lurere å bruke penger på stoff og se om jeg får det til selv!

Ble hekta på Gilmore Girls og så alle 7 sesongene på et par uker. Elsket luen til venninen til Rory og 
ville ha en selv og fant den samme dagen på monki! Den gir meg mye uønsket oppmerksomhet men sånn er det. 


Favoritt bilde i 2016:

Vi har gått gjennom så sykt mye dritt sammen dette året som hadde gjort at de fleste kuttet kontakt helt, Men du kom tilbake og jeg kom tilbake og jeg er så takknemlig for at du er du og for at du er min beste venn. 

Favoritt kjøpt 2016:

Den gule regnjakken min! vi hadde en skikkelig våt periode og jeg ble kjempe syk hele tiden for jeg syklet frem og tilbake uten vanntette klær og fikk beskjed av sjefen om at nå måtte jeg få i meg en regnjakke, og måtte jo selvfølgelig ha en gul regnjakke etter å ha sett på Coraline. 

Sykkelen min! Som jeg kjøpte for 500 kr av min kjære stamkunde. Elsker den, kurven knakk desverre av en måned senere men skal kjøpe en tre kurv til den så blir det bra.

Beste hendelse:
 Den første hendelsen var i feburar, da dro jeg på aurora konsert og så henne live for første gang, 2 venner skulle egentlig være med men de rakk ikke kjøpe billetter før det ble utsolgt, så dette ble en stor test for den sosiale angsten min, jeg dro helt alene sammen med over 1000 andre mennesker, jeg kaldsvettet, var på nippet til å kaste opp, men så fort Aurora kom på scenen ble alt perfekt.

Så, ble jeg lei av maset til nav, satte meg ned og skrev masse jobbsøkander, sendte til masse kafeer selv om ingen søkte noen, en av dem var dromedar, to dager senere kom det en telefon med spørsmål om jeg ville komme på jobbintervju, så ble det prøvejobbing og jeg fikk jobben, dette var nok det aller beste som kunne skjedd meg og det føltes så godt!

Så, nok en Aurora konsert! Denne i kongsgården(heter gården på nidarsodommen det?). Denne gangen var det sammen med søsteren min som ikke engang hadde hørt om Aurora, hun er nå aurora frelst da, hihi!




Og det var året 2016, av det jeg orker å fortelle om og gidder å huske, mye mer har skjedd men jeg tror ikke jeg er alene om å ville legge alt det bak meg!

Håper alle får en god avlsutning på året <3

God Nyttår! 

Comments

Popular Posts